writingsouls

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Kapitel 3 (Rim)

Av Rim&Wilma - 20 juni 2012 16:45

Cody

När jag stiger in i flygplatsen möts  jag av en flock galna fans. Visst, jag borde vänja mig snart men det är svårt när man bara är 15.

 ”Cody, this way” ropar en säkerhetsvakt och jag följer snabbt efter.
 ”Can I go home to Gold Coast now?” frågar jag min manager, Matt.
 ”Yes, you can” säger han och jag ler svagt mot honom.

När vi efter några timmar kommer till Gold Coast går jag in i huset där mamma, pappa, Alli och Tom sitter. Alli är 14 år och Tom är 8 år.
 ”We’ve missed you!” säger Tom och springer fram och kramar mig.
 ”And I have missed you to” säger jag till honom och sen sitter vi oss vid matbbordet och börjar äta.
Efter en stund börjar mamma och pappa le lite finurligt mot mig.
 ”What is it?” frågar jag nyfiket.
 ”Well the house next to us, you know Thomas Smith?” börjar mamma. Jag vet dirket vem hon pratar om. Hon pratar om den där mannen som delar privat stranden med oss.
 ”Yes?” säger jag tveksammt.
 ”Well, he have a son and a daughter. Josh the son is 17 and Ella is in your age, and they will be here over the summertime” säger mamma.
 “Cool” mumlar jag eftersom jag egentligen inte bryr mig alls. Jag har aldrig gillat den där Thomas, jag hör varje kväll hur han skriker från sitt hus och alltid kommer hem full. Jag är inte förvånad varför hans fru chasa iväg honom från Sydney. Vem vill ha ett fyllo till man eller pappa.
 ”Can you please leave this to them?” fortsätter mamma och räcker fram en korg med lite olika saker.
 ”Why?”
 ”Just like a welcome from us” jag reser mig upp ch tar korgen. Bättre göra det nu innan det blir försent.
 ”Thank you Cody, how sweet of you” ler mamma och jag nickar och går ut genom dörren och mot Thomas hus.


Ella


När jag går in till det stora huset igen så hör jag hur det plingar på dörrren och som en vana för mig springer jag direkt och öppnar.
 ”Ehm… hi. My mum told me that I would give you this like a welcome to Gold Coast” mumlar killen i dörr öppningen. Jag tittar upp mot honom och stelnar till, herre min gud CODY SIMPSON!
 ”Thank you” säger jag kort och han ger mig korgen.
 ”So… I guess I see you around this summer” säger han och jag nickar. Vi säger hejdå och han börjar gå mot sitt hus.
Vänta va?! Bor Cody Simpson granne med pappa?!
Jag springer in i vardagsrummet där pappa och Josh sitter.
 ”Why didn’t you tell me?!” frågar jag chockat och båda tittar konstigt på mig.
 ”Tell you what?” frågar pappa förvånat.
 "That Cody Simpson lives in the house next to you!"
 "I didn’t think that you would care" han har faktiskt rätt. Ifall han bara skulle berätta skulle jag inte precis bry mig.
 "You’re right" mumlar jag och går ut till gästhuset och byter om till pyjamas. Det är inte sant! Cody Simpson bor i huset bredvid! Med dem orden somnar jag med ett leende på läpparna…


När jag vaknar morgonen därpå tar jag snabbt på mig ett par slitna jeansshorts och en gul magtröja. Jag borstar mitt hår och säter upp det i en hög toffs, jag sminckar mig naturilgt och sedan tar jag på mig mina vita gladiatorskor utan klack och går in till huset.

 "Morning sleepy head" flinar Josh när jag kommer in i köket.

 "Yeh, morning you to" säger jag och sätter mig ner vid matbordet och börjar äta frukosten.

 "So what are you two doing today?" frågar pappa och sätter sig vid matbordet.
 "I'm gonna look around and find some friends" säger Josh och pappa nickar gillande.

 "And you, Ella?"

 "She's gonna look for Cody" flinar Josh och jag slår honom löst på huvudet.

 "No I won't. I'm gonna look around in the mall" säger jag och pappa nickar.
 "Don't waist to much money on cloths and stuff like that" säger pappa.

 "I won't" säger jag kort.
När jag är klar tar jag min Louis Vuitton handväska.

 "Bye" mumlar jag och börjar gå ut genom dörren men pappa ropar på mig direkt innan.

 "What is it?" frågar jag och han kommer fram till mig.
 "You can borrow the moped" säger han och tar fram ett par nycklar ch sträcker sig efter en hjälm.
 "Thank you" säger jag och han nickar.

När jag kommer till köpcentret är det redan många människor där. Fast det är ju inte så konstigt, det är fredan och dem flesta åker alltid och handlar kläder då.
 "Hi Ella!" hör jag någon ropa bakom mig. Jag vänder mig om och ser Cody där och jag kan inte låta bli att le.
 "What the hell are you doing here without securityguards?!" frågar jag chockat.
 "Look around you" flinar han. Jag vänder mig om och i varje hörn står det minst 3 vakter.
 "Oh, that explains alot" säger jag och han nickar.
 "So, do you need a guid here?" frågar han och jag ler lite.

 "Sure" säger jag oh vi börjar gå runt bland affärerna. Tänk att jag går runt med Cody Simpson i ett köpcentrum, det är galet!

**************************************************
*********


Hej hej! Nu är jag tillbaka igen! Hoppas ni gillar kapitlet och

kommentera gärna!

C'ya! :)

 
 
Sofia

Sofia

20 juni 2012 19:52

Grymt,mera :)

http://sofiasorlin.bloggplatsen.se

 
Jennifer

Jennifer

21 juni 2012 12:27

Cool ;)

http://aboutjen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:35

Vi står nu på flyplatsen och säger hejdå till Josh, Emily och Leah.  "We're gonna miss you guys so much!" säger Leah och kramar om mig och efter det gör också Emily det. Josh kramar hårt om mig och viskar i mitt öra:  "Just be careful and don't d...

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:32

Vill bara säga att man måste läsa förra novellen för att först den här och nästa. För att fjärde novellen kommer alla huvudpersonerna i novellerna (förutom Nicole som tyvärr är död) att träffa varandra. Bara så att ni vet det! x ...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:46

Jag springer snabbt till hennes hus där jag ser henne sitta ute med en annan kille och myser. Bitch. När dem ser oss slutar de direkt upp med vad de än gör och tittar på mig. Killen hat svart hår och bruna ögon och flinar lite åt mig. Medans Olivia...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:36

Hej det är Rim som skriver! Vill bara först be jätte mycket om ursäkt att vi inte har skrivit på typ en månad. Men jag vill också berätta att vi ska typ avsluta den här novellen snart, bara så att ni vet det! Jätte glad att ni fortfarande går in på b...

Av Rim&Wilma - 25 augusti 2012 13:31

Asså vi är jätte ledsna för att vi inte har skrivit på JÄTTE länge men varken jag eller Wilma vet riktigt hur vi ska fortsätta och båda har ju sina andra bloggar att ta hand om. Och nu när skolan har börjat så vet vi inte hur vi ska göra med bloggen....

Google Translate

Presentation


Hej hej!
Vi är två tjejer på 13 år som heter Rim och Wilma. Vi kommer skriva om olika artister som Jaden Smith, One Direction, Justin Bieber och Cody Simpson.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards