writingsouls

Direktlänk till inlägg 6 juli 2012

Kapitel 8 (Wilma)

Av Rim&Wilma - 6 juli 2012 21:18

Lyssna samtidigt SKIN med SixxAM


Cody


När jag kommer in till huset igen efter en kvart sitter Josh, mamma och pappa i vardagsrummet. Alla ser lite ledsna ut. Genast känner jag ett sting av oro inom mig. Ella är inte här... Hon kanske är i gästhuset? Har Josh berättat vad jag gjort för mina föräldrar?

 "Where is Ella?" frågar jag oroligt och Josh ger mig en ond blick.

 "She left. She's on her way back to Sydney" säger han hårt och mamma och pappa ger mig besvikna blickar.

 "Why, Cody?" säger pappa och jag springer ut ur huset.

Sedan bär det av mot tågstationen. Jag antar att hon åker tåg, eftersom det är ganska kort att flyga.

När jag kommer fram springer jag ut på perrongen. Precis då ser jag en tjej med långt, blont hår stiga på ett tåg.

Snabbt springer jag dit och märker att det är Ella.


 "Ella! Wait!" ropar jag och hon vänder sig om.


Hennes kinder är blöta och hennes ögon glansigt röda. En man tar hennes väska och tar på den på tåget. Han säger något till henne och hon nickar. Jag går fram till henne och hon ser bort.


 "Ella, I'm sorry. Please don't leave" säger jag med gråten i halsen.


 "What do you want me to do?! I couldn't live in the guesthouse anymore! That would just be weird" säger hon och snyftar.

 "Ella, Brooke isn't my girlfriend!"

 "But you want her to be, I got it. You love her. And I wish you a very good future with her" säger hon och torkar sina tårar.

 "I don't want her to be my girlfriend! I don't love her!" utbrister jag.

 "Then why did you tell her so?! She believe that you do now, and you're just going to hurt her like you hurt me! I hope you learn something from this!" gråter hon.

 "Ella... Please" gråter jag.

 "I've had problems my whole life! I've been going through this a couple of times! Even worse! But I didn't expect it from you!"


 "You know that you can't run away from all your problems" säger jag allvarligt och hon skrattar till glädjelöst.


 "I'm not running away! I'm trying to forget you! I'm trying to move on from a person that I loved, but that love someone else!" utbrister hon och börjar gråta igen. Hon älskade mig...

 "Ella! I'm sorry! The last thing I wanted was to hurt you! I really like you and I don't want to lose you!" säger jag och hon ler sorgset.

 "It's to late. You've already lost me" säger hon och går på tåget.

 "Ella!" gråter jag och ser henne sätta sig ner vid fönstret.

Jag går fram till det och börjar slå löst på det. Tåget börjar åka och jag springer efter. Ella gråter häftigt och regnet slår som spön i backen.

 "Ella!!" skriker jag och ser tåget försvinna ifrån mig.

Jag faller ner på knä och börjar gråta. Hon älskade mig och jag älskar henne. Hon visste det inte. Jag visste inte det. Allt är förstört. Och nu är hon borta. Kanske föralltid. Jag förstörde allt. Allt är mitt fel och nu har jag förlorat min bästa vän, tjejen jag älskade i hemlighet. Josh måste hata mig. Jag kommer inte kunna klara av att se på honom. Han liknar Ella och jag kommer bara tänka på henne. Deras blonda hår och blåa ögon. Deras leende. Allt! De skulle kunna vara tvillingar!


Ella


Cody springer bredvid fönstret. Han gråter. Jag med. Som in i helvete. Men snart försvinner han ur min sikt. Jag drar upp knäna mot bröstet och kramar om benen medan jag pressar ansiktet mot benen. Låter tårarna rinna.

Jag tar upp mobilen och ringer Leah. Hon svarar efter tre signaler.

 "Ella!!" säger hon och jag brister ut i ett gråtanfall. "Ella, honey, what's wrong?!" frågar hon oroligt.

 "He didn't love me. He loved someone else!" gråter jag och folk kollar på mig som om jag var ett djur på något zoo.

 "Who?"

 "Cody, dads neighbour"

 "Oh my God, Ella I'm so sorry! That's horrible!"

 "I'm on my way to Sydney. My mother is in the US, can I live with you for a while when I'm searching for an apartment?" frågar jag och snyftar.

 "Of course honey! You can stay as long as you want to! I know! You, me and Emily can move to an apartment together!!!"

 "That would be awesome" ler jag och snörvlar lite.

 "And forget about Cody! He's an asshole! How dare he hurt my little baby like that?!" skojar hon och jag skrattar lite.

 "I'm use to it"

 "Aww, but I got to go, I'll meet you at the station. Call me maybe!!!" sjunger hon och jag ler.

 "Bye"

Vi lägger på och precis då ringer Josh.

 "Hi" säger jag och han snyftar.

 "Have you left?"

 "Yeah. I'm on the train"

 "Cody, was he tere?"

 "Yes, we talked... I told him I loved him and stuffs... He cried, but I'm going to look for an apartment with Emily and Leah" säger jag.

 "I think I'll stay at Olivias house for a while"

 "Okey, Don't worry, be happy" ler jag och lägger på.

Hur mycket jag än vill glömma Cody går det inte. Han finns alltid där i min hjärna. Någonstans. Och snart ska han på världsturné. Han kommer glömma mig. Men jag kommer aldrig glömma honom. Han betydde för mycket. Aldrig att han skulle kunna försvinna direkt. Det kommer ta tid. Tid av tårar och smärta. Men jag ska klara det. Jag ska kämpa mig igenom barriären av sorg. Ta mig fram till glädjen. Och jag kommer ha två vänner vid min sida hela tiden. De kommer aldrig lämna mig som Cody gjorde. De kommer aldrig svika mig som Cody gjorde. De kommer aldrig... Okej, nu tänker jag på Cody igen. Men nu vet jag att det är sant...

Jag älskar honom...

-------------------------------------------------


Kapitel 8 är ute nu!! :D Haha, två kapitel på väldigt kort tid ;) Förtjänar några kommentarer kanske...? Xxx

 
 
Ingen bild

Klara

6 juli 2012 22:07

SUPERBRA!!! blev ännu en gång helt tårögd :P du är hemskt bra

 
Ingen bild

Lea

7 juli 2012 09:36

Hej! Kolla mitt bidrag och rösta gärna om du gillar bilden http://sarasmatkasse.se/djur-tavling/bidrag/836

 
Emme

Emme

7 juli 2012 12:46

Aww, så bra!! Give Us More :D

http://Msp-Emme.bloggplatsen.se

 
SagaLisa

SagaLisa

7 juli 2012 21:08

Äntligen kom det massa mer! :D Hoppas vi inte behöver vänta lika länge nästa gång! ;)

http://www.sagalisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:35

Vi står nu på flyplatsen och säger hejdå till Josh, Emily och Leah.  "We're gonna miss you guys so much!" säger Leah och kramar om mig och efter det gör också Emily det. Josh kramar hårt om mig och viskar i mitt öra:  "Just be careful and don't d...

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:32

Vill bara säga att man måste läsa förra novellen för att först den här och nästa. För att fjärde novellen kommer alla huvudpersonerna i novellerna (förutom Nicole som tyvärr är död) att träffa varandra. Bara så att ni vet det! x ...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:46

Jag springer snabbt till hennes hus där jag ser henne sitta ute med en annan kille och myser. Bitch. När dem ser oss slutar de direkt upp med vad de än gör och tittar på mig. Killen hat svart hår och bruna ögon och flinar lite åt mig. Medans Olivia...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:36

Hej det är Rim som skriver! Vill bara först be jätte mycket om ursäkt att vi inte har skrivit på typ en månad. Men jag vill också berätta att vi ska typ avsluta den här novellen snart, bara så att ni vet det! Jätte glad att ni fortfarande går in på b...

Av Rim&Wilma - 25 augusti 2012 13:31

Asså vi är jätte ledsna för att vi inte har skrivit på JÄTTE länge men varken jag eller Wilma vet riktigt hur vi ska fortsätta och båda har ju sina andra bloggar att ta hand om. Och nu när skolan har börjat så vet vi inte hur vi ska göra med bloggen....

Google Translate

Presentation


Hej hej!
Vi är två tjejer på 13 år som heter Rim och Wilma. Vi kommer skriva om olika artister som Jaden Smith, One Direction, Justin Bieber och Cody Simpson.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards