writingsouls

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Kapitel 10

Av Rim&Wilma - 24 juli 2012 16:30

Cody


När vi är framme i Sydney åker vi till ett mellanstort hus som jag antar är Ella och Joshs hus. Vi lämnar våra grejer där och sedan tar vi två cyklar ur garaget för att börja trampa längst vägen åt höger.

 "Were are we going?" frågar jag.

 "To one of her best friends house, Emily. I think they're there" mumlar han.

 "You think? What if they arn't there?" säger jag förtvivlat.

 "Then they are at her other best friend Leahs house" säger han lugnt.

Det är redan mörkt och stjärnorna syns klart på himlen. Vi ställer cyklarna utanför ett litet, gulligt hus. Josh ser på mig och pekar mot dörren.

 "I'm not coming with you" säger han allvarligt och jag ler lite.

 "Thanks for taking me here" ler jag.

 "Don't make me regret it" mumlar han och jag går upp mot dörren.

När jag knackat på den buna trädörren med tre slag hörs steg innifrån. En tjej med axellångt mörkbrunt hår. Hennes ögon är mörka och hon är rätt lång.

 "Oh my God..." mumlar hon och ser nervöst ut mot vardagsrummet.

 "You must be Emily? I'm searching for Ella?" säger jag nervöst och hon spänner blicken i mig.

 "She don't want to talk to you" säger hon hårt och jag suckar.

 "Please? You can stand with her all the time, I just... I love her" säger jag och hon suckar högt.

 "No you don't! You love that other girl!" ryter on.

 "No! I don't love Brooke! Please just... I love Ella! No one else! She is the one for me! Please just let me talk to her!" säger jag med gråten i halsen.

 "Fine" spottar hon fram och går ifrån dörren.

Steg ett: klart.


Ella


Emily kommer ut till mig och jag ser på henne.

 "It's for you" säger hon och ler lite nervöst.

 "Who is it?" frågar jag och ställer mig upp.

 "Cody" säger hon och jag stelnar till.

 "I've nothing to say to him"

 "But then just listen to him" säger hon och jag suckar.

Med raska steg går jag till dörren. Cody står där och lyser upp lite när han ser mig. Han ler lite smått och jag lutar mig  mot väggen innanför dörren.

 "What do you want?" spottar jag ur mig.

 "I just wanted to tell you that you're the one for me. I love YOU not Brooke. Brooke is just... I guess I was just inlove with love. I was tired of being single! But this is different! I really feel something for you! Everytime I see youI get butterflies in my stomach and everytime you laugh you make me smile! And when I hear your laugh I get weak. You are the one that make my dark light, you are the one that can make me laugh when I want to cry. I think that you are the one, Ella" säger han och en tår rinner nerför hans kind.

Jag får tårar i ögonen och det svider i halsen. Det blir tyst, men jag har inget att säga. Han kanske älskar mig ändå? Han kanske verkligen menar det. Snart börjar tårar strömma nerför mina kinder och jag slänger mig runt hans hals. Han andas lättat ut och lägger armarna om min midja. Jag trycker mitt ansikte mot hans hals och gråter ut. Hans andetag blåser i min nacke och jag ryser.

 "I love you too, Cody!" gråter jag och han drar tag i mig hårdare.

Han ser mig i ögonen och torkar mina tårar. Sedan tar han tag i mina kinder och kysser mig. Hans läppar masserar mjukt mina och jag hör applåder. Jag lämnar hans läppar och kollar åt garaget där Josh står och klappar händerna och vid dörren står Emily och Leah med tårar i ögonen. Jag skrattar lite innan jag kysser Cody igen.

 "Are we still going to move?" frågar Leah försiktigt.

Cody stelnar till och jag ler mot honom.

 "We have found an apartment in Gold Coast, and yes Leah, we're still moving" ler jag och han kysser mig igen.

 "Really?! That's awesome!" ler han och jag ser lite på Josh.

Han kollar ner i marken och sparkar lite i marken med händerna i fickorna. Jag släpper Cody och går fram till Josh. Han ser upp på mig och då märker jag hans tårfyllda ögon.

 "Josh, what's wrong?" frågar jag oroligt och kramar honom.

 "I just... I don't know" säger han och lägger armarna om mig.

Jag ler lite och fäller en tår, inte för jag vet varför.

 "I wonder where mum is and what she's doing" viskar jag och han ser mig i ögonen.

 "She left us. Without telling us. We shouldn't care about her" säger han tyst och jag ler lite.

 "I'll try" ler jag och jag ställer mig med händerna i fickorna. "But it's kinda hard. She is our mother, she will always be" säger jag och han ler lite.

 "Yes, I know" säger han och kramar mig igen. (Här tar Wilmas skrivande slut på kapitlet)


En vecka senare


"Girls, are you ready?" frågar jag och sätter in nyckeln i låset

 "Yes!" piper båda samtidigt och jag skrattar.

 "One, two..." börjar jag men Emily avbryter mig

 "Just open that door!" jag skrattar och vrider om nyckeln och öppnar försiktigt dörren

När vi tittar runt skriker vi högt av glädje och hoppar säkert 1 meter upp i luften.

 "It's amazing!" skriker jag och efter en stund sitter vi i soffan och lugnar ner oss.

 "I love it" mumlar Leah och vi nickar till svar.

Vi hör hur någon knackar på dörren och jag springer för att öppna den. Jag öppnar försiktigt dörren och där står han, min nya pojkvän, Cody Simpson.

 "Hi, Cody" säger jag och han pussar min kind.

 "Ella, somthing is wrong with Josh, I don't know what but he's acting strange" viskar han till mig.
 "How do you mean strange?"

 "Last night I heard him scream really high and this morning I saw him cut himself with a knife. I think you need to talk to him" jag nickar åt honom och vi går ut ur huset och bort till stranden som är framför Codys hus. Där sitter Josh och strör sand i sina sår.

 "Josh!" skriker jag och springer fram till honom.

 "Leave me alone!"

 "Josh, stop doing that!"

 "I don't care about anything now! I am nothing without her!" ryter han och jag ser hur han får tårar i ögonen.

 "Calm down Josh. Who is it? Is it mum?"

 "It's Olivia. I saw her with another guy" säger han och jag kramr om honom.
Stackars josh, han gillar verkligen henne. Jag tänker inte låta ännu en tjej förstöra hans liv.
 "Where does she live?"

___________________________________________________________


Okej nu är jag(Rim) tillbaka och har världens skrivartorka, så
kapitlena som jag skriver kommer säkert vara jätte dåliga...
Aja, kommentera

 
 
SagaLisa

SagaLisa

28 juli 2012 15:21

Jättebra som alltid! Mera! :)

http://www.sagalisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

SagaLisa

30 juli 2012 10:39

Snälla! :3 Jag dör snart om jag nt får mer xP

Rim&Wilma

31 juli 2012 16:56

Det låter inte så bra! Men både jag och Wilma har inte så mycket tid just nu så du får nog hålla ut ett tag till :)
//Rim

 
Ingen bild

SagaLisa

1 augusti 2012 15:47

Död x.x

 
SagaLisa

SagaLisa

1 augusti 2012 19:38

Ni har dödat mej :c Men återupplivat mej med era fantastiska noveller ^^ Läste den från början :3

http://www.sagalisa.bloggplatsen.se

 
SagaLisa

SagaLisa

5 augusti 2012 20:02

Snääääääääääääällaaaaaa!!!!!

http://www.sagalisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

SagaLisa

19 augusti 2012 20:47

Azzå snälla skirv snart!!! Ni kar inte skrivit på nästan en månad :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:35

Vi står nu på flyplatsen och säger hejdå till Josh, Emily och Leah.  "We're gonna miss you guys so much!" säger Leah och kramar om mig och efter det gör också Emily det. Josh kramar hårt om mig och viskar i mitt öra:  "Just be careful and don't d...

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:32

Vill bara säga att man måste läsa förra novellen för att först den här och nästa. För att fjärde novellen kommer alla huvudpersonerna i novellerna (förutom Nicole som tyvärr är död) att träffa varandra. Bara så att ni vet det! x ...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:46

Jag springer snabbt till hennes hus där jag ser henne sitta ute med en annan kille och myser. Bitch. När dem ser oss slutar de direkt upp med vad de än gör och tittar på mig. Killen hat svart hår och bruna ögon och flinar lite åt mig. Medans Olivia...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:36

Hej det är Rim som skriver! Vill bara först be jätte mycket om ursäkt att vi inte har skrivit på typ en månad. Men jag vill också berätta att vi ska typ avsluta den här novellen snart, bara så att ni vet det! Jätte glad att ni fortfarande går in på b...

Av Rim&Wilma - 25 augusti 2012 13:31

Asså vi är jätte ledsna för att vi inte har skrivit på JÄTTE länge men varken jag eller Wilma vet riktigt hur vi ska fortsätta och båda har ju sina andra bloggar att ta hand om. Och nu när skolan har börjat så vet vi inte hur vi ska göra med bloggen....

Google Translate

Presentation


Hej hej!
Vi är två tjejer på 13 år som heter Rim och Wilma. Vi kommer skriva om olika artister som Jaden Smith, One Direction, Justin Bieber och Cody Simpson.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards