writingsouls

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Kapitel 5 (Rim)

Av Rim&Wilma - 25 juni 2012 14:00

JAG SKREV FÖRUT ATT JOSH VAR 17 MEN JAG ÄNDRAR TILL 16 SÅ ATT NI VET! :)


Klockan är elva på kvällen och pappa har inte kommit hem än. Vart är han? Jag bestämmer mig för att äntligen gå till det stora huset, inte för att jag är rädd eller nåt men jag vill bara inte se vad Josh gör just nu.
 "Josh?" ropar jag när jag kommer in i huset. "Josh?!" ropar jag igen.
 ”Yes, what is it?” frågar han och springer ner för trappan som om allt är normalt.
 ”Is she still here?”
 ”Who?”
 ”Don’t be silly Josh. You know I mean Olivia, I saw you two in your room” suckar jag och han skakar på huvudet.
 ”No, she isn’t here”
Vi sätter oss i soffan och tittar på något konstigt program.
 ”Do you know where dad is?” frågar jag efter en stund.
 ”No, I haven’t seen him” mumlar Josh och jag nickar.


Cody


Jag ligger i sängen med headset i öronen och tänker på henne, Ella. Jag
vill verkligen inte åka om 2 veckor och kanske aldrig träffa henne igen. Jag måste fixa det här på något sätt men först måste jag lära känna henne bättre.
 ”Cody! Stop listening to music when I'm talikng to you!” hör jag Tom skrika utanför dörren.
Jag ropar åt honom att han får komma in ifall han vill och han springer direkt in och sätter sig på sängen bredvid mig.
 ”I thought that you where gonna kiss her before” säger han plötsligt och jag tittar upp på honom.
 ”What? Who?” frågar jag förvånat.
 ”That new girl,  Ella. When you where arguing today I thought you would interupt her in the sentece and then kiss her” ler Tom och jag ruffsar till han hår och skrattar lite.
 ”Not yet, Tom. But soon”


Ella


När pappa äntligen kommer hem så är klockan halv ett.

 "Where have you been?!" säger jag och Josh samtidigt. Och ja, jag var i huset och inte gästhuset just nu.

 "Nothing special" säger pappa och går klumpigt in i köket. Jag visste det, han är full.

 "How much did you drink?!" säger jag oroligt och går fram till pappa där han tar fram en ölburk ur kylen.

 "Not much, a glas I think"

 "Oh god Thomas! Stop lying, we can see that you are drunk!" det är Josh som skriker ut dem orden. För första gången säger han 'Thomas' och inte 'pappa'.

 "Shut up boy!" skriker pappa och smäller till Josh hårt på kinden så att Josh nästan ramlar bakåt.

 "Stop it!" skriker jag och tar tag i Thomas hand innan han ska slå till Josh igen. "God, what the hell is wrong with you?! I thought you had changed a little bit but I guess I was wrong!" skriker jag och börjaar gå ut ur köket fast jag ger Josh en sista blick och han förstår exakt vad jag menar.

Han springer snabbt upp och packar sina grejer medans jag tar på mig skorna. När han kommer ner har han alla sina grejer i resväskan och vi börjar gå till gästhuset där jag packar mina grejer.

 "And where are you two going?!" hör vi pappa ropa när vi går ut ur gästhuset.

 "We're leaving!" skriker jag

 "Are you going to your mother?! Let me tell you something: she has moved to America and she is not comming back!" skriker pappa. Lämnat oss? Nej det är inte sant!

 "I don't believe you!" skriker jag och pappa slänger sin mobil till mig där det är ett meddelande från mamma.

 "See for youself!" skriker han och jag öppnar meddelandet och det står exakt vad pappa sa. "So where are you going now?!" ropar pappa och vi börjar gå bort från huset.

 "We won't tell you!" skriker Josh och vi försvinner längre och längre bort från huset.


Cody


När jag hör hur Ella, hennes bror och pappa slutar bråka springer jag snabbt ner till vardagsrummet där alla är vakna konstigt nog.

 "You want them to live here, right?" säger mamma och jag nickar.

 "Great we thought about it. They can live i the guesthouse" säger pappa

 "I think Cody wants Ella in his room" säger Tom och jag skakar snabbt på huvudet.

 "No, the guesthouse is great! I go tell them!" säger jag och springer till dörren där jag ser dem gå förbi.

 "Oh Cody" säger Ella när jag öppnar dörren.

 "You need a house right?" dem nickar snabbt och jag ler lite. "You can take the guesthouse" säger jag och dem tittar med stora ögon på mig.

 "Oh thank you Cody!" utbrister Ella och kramar om mig.

 "You're welcome" ssäger jag och dem börjar gå till gästhuset. När Ella är nästan vid gästhuset vänder sig Josh om för att säga något till mig.

 "Don't hurt her feelings, she have been hurt before and she really likes you" säger han och jag nickar.

 "I won't" han ler lite och går tillbaka till Ella.

**************************************************
********


Förlåt att det tog ett tag innan vi la ut nåt kapitel men Wilma är

ju i båten så det blir inte lika bra uppdatering, men här får ni

ett kapitel i alla fall :D

 
 
Sofia

Sofia

25 juni 2012 17:16

Bra,bättre,bäst =) grymt! meeer :) ♥

http://sofiasorlin.bloggplatsen.se

 
SagaLisa

SagaLisa

27 juni 2012 12:01

Superbra! Älskar era noveller! <3

http://www.sagalisa.bloggplatsen.se

 
SagaLisa

SagaLisa

5 juli 2012 21:19

När kmr nästa kapitel? Längtar :)

http://www.sagalisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:35

Vi står nu på flyplatsen och säger hejdå till Josh, Emily och Leah.  "We're gonna miss you guys so much!" säger Leah och kramar om mig och efter det gör också Emily det. Josh kramar hårt om mig och viskar i mitt öra:  "Just be careful and don't d...

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:32

Vill bara säga att man måste läsa förra novellen för att först den här och nästa. För att fjärde novellen kommer alla huvudpersonerna i novellerna (förutom Nicole som tyvärr är död) att träffa varandra. Bara så att ni vet det! x ...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:46

Jag springer snabbt till hennes hus där jag ser henne sitta ute med en annan kille och myser. Bitch. När dem ser oss slutar de direkt upp med vad de än gör och tittar på mig. Killen hat svart hår och bruna ögon och flinar lite åt mig. Medans Olivia...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:36

Hej det är Rim som skriver! Vill bara först be jätte mycket om ursäkt att vi inte har skrivit på typ en månad. Men jag vill också berätta att vi ska typ avsluta den här novellen snart, bara så att ni vet det! Jätte glad att ni fortfarande går in på b...

Av Rim&Wilma - 25 augusti 2012 13:31

Asså vi är jätte ledsna för att vi inte har skrivit på JÄTTE länge men varken jag eller Wilma vet riktigt hur vi ska fortsätta och båda har ju sina andra bloggar att ta hand om. Och nu när skolan har börjat så vet vi inte hur vi ska göra med bloggen....

Google Translate

Presentation


Hej hej!
Vi är två tjejer på 13 år som heter Rim och Wilma. Vi kommer skriva om olika artister som Jaden Smith, One Direction, Justin Bieber och Cody Simpson.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards