writingsouls

Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

Kapitel 9 (Wilma)

Av Rim&Wilma - 7 juli 2012 23:00

 "ELLA! BACK HERE!" skriker någon.

Jag vänder mig om och ser Leah och Emily stå och vifta med armarna i luften. Med ett skratt springer jag emot de och när vi är någon meter ifrån varandra släpper jag resväskan och slänger mig i deras armar. Vi alla skrattar och gråter av glädje samtidigt.

 "I've missed you so much!" gråter jag och Emily stryker mg över ryggen.

 "Leah told me! I'm so sorry, Ella!" säger hon.

 "Why am I the one that always get hurt by love? Why can't I be happy for once?!" gråter jag och de kramar mig hårt.

 "You will be happy, I promise" säger Leah.

Vi går ut och tar bussen till Leah. Vi sätter oss direkt och letar efter en lägenhet. Medan vi gör det frågar Leah och Emily deras föräldrar om de får flytta och det får de, konstigt nog utan några om och men. Tror det är för att våra familjer känner varandra jättebra.

 "What about this one?" frågar Emily och pekar på datorskärmen.

En ganska stor lägenhet, men inte så dyr. Ett badrum, ett kök, tre sovrum, ett vadagsrum och en liten hall.

 "But that one is in... Gold Coast..." säger jag och de ser sorgset på mig.

 "He don't need toknow that you're there!" säger Emily och jag ler.

 "You know what? We can move there. Cody won't be the one that destroy my life! I'm freaking young and I'm freaking broken, but who freaking cares?!" utbrister jag och de skrattar.

Vi betalar lägenheten och vi får flytta in redan om en vecka. Så jag sticker till vårt gamla hus som är helt mörkt. Jag tänder lite här och där och går till mitt rum. Som tur är hittar jag flera stycken flyttlådor i förrådet som jag bär till mitt rum. Jag packar ner allt från sängkläder till kläder till foton till... Ja, nästan allt, förutom möbler då.

Det tar flera timmar av hårt slit tills jag är halvt klar. Vi tjejer köper kinamat och äter hos Emily, vars föräldrar är hos några kompisar. Vi har Twilight maraton.

 "Taylor is so hot!!" tjuter Leah och vi skrattar.

 "No, Robert is the hottest!" piper Emily och jag ser ner i golvet.

Allt jag kan tänka på är Cody. Hela tiden. Till och med när vi snackar om killar som vi alltid gör, så tänker jag på Cody. När jag äter, när jag lyssnar på musik, när jag pratar, hela tiden! Och han vägrar försvinna! Men vill jag att han ska försvinna? Egentligen vill jag bara slänga mig i hans armar och stanna där tills jag dör, men han älskar inte mig. Han älskar Brooke. Inte mig. Såklart inte. Vem gillar mig?

 "Ella, don't think about him" säger Emily och Leah nickar.

 "It's not that easy" suckar jag och de suckar också.

Plötsligt ringer min mobil och jag drar upp den ur fickan. Josh...

 "Hello?"

 "Ella?"

Det är inte Josh... Det är Cody... Varför ringer han? Vad vill han?

 "Cody..." suckar jag och reser mig upp för att gå ut på verandan.

 "Please Ella! Come back. I miss you! I know I did the wrong thing and I regret it so much! The thing is that... I'm not inlove with Brooke. I'm inlove with someone else" när han säger det sticker någon in en kniv i mitt hjärta.

Som ett dödligt hugg. Snabbt lägger jag på och faller ner på knäna medan tårarna strömmar. Han erkännde just att han älskade någon annan. Det vibrerar i min mobil hela tiden. Det ringer, kommer SMS, ringer igen, 10 SMS landar i inkorgen... Tillslut har jag trettiofyra SMS och tjugotre missade samtal. Jag tvingar mig själv att kolla på ett SMS.

Answer my calls!! Please!

Det står typ så på alla. Plötsligt ringer det igen och jag svarar.

 "I love YOU Ella! You are the one that I love!" gråter Cody och jag stannar upp.

Han älskar mig... Han älskar mig... Inte Brooke. Men varför sa han det då? Han kanske gör samma sak med mig? Säger att han älskar mig utan att mena det? Han säger kanske så till alla tjejer? Varför ska jag tro på det?

 "Bye Cody" säger jag.

 "No, Ella, wa..." hör jag honom säga innan jag lägger på.


Cody


 "No, Ella, wait!" säger jag, men hon lägger på.

Jag ger mobilen till Josh som kommit in och springer ut. Hon måste få veta att jag verkligen älskar henne. Snabbt plockar jag ihop lite grejer i en väska och hänger den över axeln.

 "Cody! Where are you going?!" ropar mamma.

 "Josh!" ropar jag och han kommer fram till mig. "I really, really need your help" säger jag.

 "Why would I help you?" fräser han och jag suckar.

 "I really love your sister, but she won't believe me. Do you know where her friends live?" frågar jag och han fnyser.

 "Yes I do, but I won't tell you" säger han och går mot vardagsrummet.

 "Please! I beg you!" säger jag med gråten i halsen.

Han stannar. Ser på mig. Ser mig i ögonen. Går emot mig.

 "If you hurt my sister again, I swear to God that you will never talk or see my sister again!" varnar han och jag ler lite.

 "I promise! Where does her friends live?" frågar jag och drar på mig ett par skor.

 "I'll follow" säger han och jag går ut till mamma.

 "Mum, we'll go to Sydney for a while, it's about Ella" säger jag.

 "Oh, okey" säger hon tveksamt.

Jag pussar hennes panna och joggar ut till Josh som fått tag i en taxi. Vi åker till tågstationen och tar första bästa tåg.


Ella


Tjejerna har somnat i soffan och jag ler lite. Så söta. Jag hämtar en filt och lägger över dom. Själv drar jag på mig min OnePiece med leopardtryck och sätter mig i verandan. Mörkret har fallit och månen sitter högt uppe på himlavalvet. Undrar vart mamma är nu och vad hon gör. Varför stack hon bara? Hon kunde väl åtminstone sagt hejdå! Eller någonting!

                                                  

                                                  

       


Kommentera på nu! För er som inte vet det så är Rim bortrest och jag har fullt ansvar för bloggen tills hon kommer tillbaka. Plus att jag har en min egna fanfic blogg att skriva på, så om det dröjer lite mellan kapitlena så vet ni varför!

 
 
Ingen bild

Emme

8 juli 2012 08:20

Jätte bra lång del! Jag tycker att du har skött uppdateringen zuuper själv (:
Snälla, en del till idag? :D

 
Ingen bild

SagaLisa

12 juli 2012 21:43

Bra bra! :) Har glömt bort vem Ellinor är?

 
Ingen bild

Emilia

14 juli 2012 10:53

jätte bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:35

Vi står nu på flyplatsen och säger hejdå till Josh, Emily och Leah.  "We're gonna miss you guys so much!" säger Leah och kramar om mig och efter det gör också Emily det. Josh kramar hårt om mig och viskar i mitt öra:  "Just be careful and don't d...

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:32

Vill bara säga att man måste läsa förra novellen för att först den här och nästa. För att fjärde novellen kommer alla huvudpersonerna i novellerna (förutom Nicole som tyvärr är död) att träffa varandra. Bara så att ni vet det! x ...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:46

Jag springer snabbt till hennes hus där jag ser henne sitta ute med en annan kille och myser. Bitch. När dem ser oss slutar de direkt upp med vad de än gör och tittar på mig. Killen hat svart hår och bruna ögon och flinar lite åt mig. Medans Olivia...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:36

Hej det är Rim som skriver! Vill bara först be jätte mycket om ursäkt att vi inte har skrivit på typ en månad. Men jag vill också berätta att vi ska typ avsluta den här novellen snart, bara så att ni vet det! Jätte glad att ni fortfarande går in på b...

Av Rim&Wilma - 25 augusti 2012 13:31

Asså vi är jätte ledsna för att vi inte har skrivit på JÄTTE länge men varken jag eller Wilma vet riktigt hur vi ska fortsätta och båda har ju sina andra bloggar att ta hand om. Och nu när skolan har börjat så vet vi inte hur vi ska göra med bloggen....

Google Translate

Presentation


Hej hej!
Vi är två tjejer på 13 år som heter Rim och Wilma. Vi kommer skriva om olika artister som Jaden Smith, One Direction, Justin Bieber och Cody Simpson.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards