writingsouls

Direktlänk till inlägg 1 september 2012

Kapitel 11 (Rim)

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:46

Jag springer snabbt till hennes hus där jag ser henne sitta ute med en annan kille och myser. Bitch.

När dem ser oss slutar de direkt upp med vad de än gör och tittar på mig. Killen hat svart hår och bruna ögon och flinar lite åt mig. Medans Olivia har isblont hår och gröna ögon och blänger på mig.

 "Isn't it Ella, Joshs little sister?" säger hon surt och reser sig upp.

 "Isn't it Olivia, the bitch that hurted my brothers feelings" härmar jag henne lika surt.

 "I was never in love with that guy. He sucked in both kissing and in bed"

 "How the hell can you say that about my brother?!" jag gick fram mot henne och tog ett hårt grepp om hennes tröja. Även ifall jag var yngre så var jag vältränad och därför starkare än vissa andra tjejer. "He is hurting himself because of you! And you are standing here and complaining about that he sucked in bed?! Who the hell do you think you are going around and playing with boys hearts?! You are a total bitch!" säger jag, släpper hennes tröja och går därifrån. Men jag hinner inte så långt innan jag känner ett hårt slag mot ryggen och jag faller till marken. Killen vänder på mig och sätter sig över mig och börjar slå mig med knytnäven i ansiktet.

 "No one call my girlfriend a bitch! No one!" hinner jag uppfatta att han skriker innan allt blir svart.


 "Ella, ella can you here me?" hör jag en bekant röst säga och jag öppnar ögonen försiktigt.

 "Cody" viskar jag svagt och han ler.

 "You're awake, thank god"

 "What happend?" jag försöker resa mig upp men han hindrar mig.

 "We found you at the beach, unconscious" han berättar också att hela mitt ansikte var svullnat efter att något hade slagit mig.

Efter ett tag kommer de andra in och vi sätter på tv:n och tittar på nyheterna då det kommer något som verkar vara väldigt viktigt.

 "Nicole Malik was found dead a couple of hours ago in a small house, and no one was there" säger kvinnan som pratar och vi tittar på varandra.

 "Nicole Malik? Isn't that Zayn Maliks sister?" frågar jag och Leah nickar snabbt. Hon är helt besatt av One Direction och hon börjar nästan gråta.

 "Poor Zayn, it was his sister" säger hon och vi nickar.

Vi fortsätter dagen som vanligt men Leah verkar vara lite deppig. Jag går fram till henne och kramar om henne.

 "Don't worry Leah. Zayn will be fine, don't worry" hon nickar till svar och ler sen.


Cody


Jag bestämmer mig snabbt för att göra det. Jag måste våga, hon är ju min flickvän. Jag kan i alla fall fråga.

 "Ehm... Ella" säger jag efter att hon har pratat klart med Leah. Hon vänder sig om och ler stort mot mig.

 "Yeah?"

 "Would you like to ehm... follow with me on the world tour?" frågar jag och hon ser med stora ögon på mig. Ska det vara bra eller dåligt?


Ella


"Would you like to ehm... follow with me on the world tour?" frågar han och jag tittar på honom med väldigt stora ögon. Vill jag det? Är jag verkligen redå? Såklart jag är!

 "Yes yes yes! I would love to!" säger jag glatt och han kysser mig. Jag kan inte tro det, jag ska få spendera 10 veckor med Cody och vi åker imorgon tror jag!

 "Great. But then you need to pack your stuff!"

 "I never packed them up" ler jag och han kramar mig. Det här kommer bli det bästa sommarlovet i hela mitt liv!

----------------------------------------------------------------------------------------


Kort kapitel jag vet! Men nu försöker jag komma igång igen medans

jag låter Wilma skriva på sin blogg som jaag är in love med ;)

tycker alla borde läsa den! http://onedirectiontolove.bloggplatsen.se

Kommentera gärna! :D x

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:35

Vi står nu på flyplatsen och säger hejdå till Josh, Emily och Leah.  "We're gonna miss you guys so much!" säger Leah och kramar om mig och efter det gör också Emily det. Josh kramar hårt om mig och viskar i mitt öra:  "Just be careful and don't d...

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:32

Vill bara säga att man måste läsa förra novellen för att först den här och nästa. För att fjärde novellen kommer alla huvudpersonerna i novellerna (förutom Nicole som tyvärr är död) att träffa varandra. Bara så att ni vet det! x ...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:36

Hej det är Rim som skriver! Vill bara först be jätte mycket om ursäkt att vi inte har skrivit på typ en månad. Men jag vill också berätta att vi ska typ avsluta den här novellen snart, bara så att ni vet det! Jätte glad att ni fortfarande går in på b...

Av Rim&Wilma - 25 augusti 2012 13:31

Asså vi är jätte ledsna för att vi inte har skrivit på JÄTTE länge men varken jag eller Wilma vet riktigt hur vi ska fortsätta och båda har ju sina andra bloggar att ta hand om. Och nu när skolan har börjat så vet vi inte hur vi ska göra med bloggen....

Av Rim&Wilma - 24 juli 2012 16:30

Cody När vi är framme i Sydney åker vi till ett mellanstort hus som jag antar är Ella och Joshs hus. Vi lämnar våra grejer där och sedan tar vi två cyklar ur garaget för att börja trampa längst vägen åt höger.  "Were are we going?" frågar jag....

Google Translate

Presentation


Hej hej!
Vi är två tjejer på 13 år som heter Rim och Wilma. Vi kommer skriva om olika artister som Jaden Smith, One Direction, Justin Bieber och Cody Simpson.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards