writingsouls

Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Kapitel 6 (Wilma)

Av Rim&Wilma - 5 juli 2012 22:00

Ella


När vi kommer in till gästhuset kollar vi runt lite först innan jag lägger upp min resväska på ena dubbelsängen.

 "What did you say to Cody?" frågar jag för att bryta den jobbiga tystnaden.

 "I just... Said thanks for letting us live here" säger han och rycker lite på axlarna.

 "Okey..." säger jag och går ut till den lilla verandan på baksidan mot stranden.

Månen är högt upp på himlen tillsammans med tusentals stjärnor. Han behöver aldrig vara ensam, månen alltså.

Hur kunde mamma bara sticka sådär? Ville hon bara bli av med oss och dumpade oss hos pappa? Vi har ju ingen annan släkting, så vart ska vi ta vägen? Jag tänker fan heller bo hos pappa. Vi får väl leta efter någon lägenhet eller något.

 "Hey"

Förskräckt kollar jag åt höger där Cody kommer gåendes i sanden nedanför verandan som är lite upphöjd.

 "Oh, hi" flämtar jag och lägger handen på hjärtat.

 "Sorry, I didn't mean to scare you" ler han mjukt och gör en gest mot strandkanten. "Want to walk with me?" frågar han och jag ler lite.

 "Sure"

Jag går ner till honom och känner sanden krypa mellan tårna. Den är fortfarande varm efter en varm dag i solen. Vi går ner till strandkanten och jag går i med fötterna. Vågorna svalkar mina vrister och jag ler lite med stängda ögon. I vattnet speglas månens ljus och skapar en mångata(sök på google).

 "It's beautiful" säger jag och andas ut.

 "Yes, just like you"

Jag ser på honom och han ler lite generat. Jag känner hur mina kinder blossar upp och gömmer ansiktet i händerna.

 "Aww" ler han och jag fnissar tyst.

 "Stop it" flinar jag och går ut i vattnet en bit.

Jag stoppar i händerna och skvätter upp vatten på honom. Han piper till och går ut till mig. Jag skrattar och springer ifrån honom.

 "You shouldn't have done that!" säger han bakom mig och tar tag i min midja.

Jag skriker och skrattar medan han snurrar runt mig i sanden. Han sätter ner mig på marken men håller kvar sina armar. Han pressar ner sitt ansikte i mitt hår och jag hör hans andetag i mitt öra. Jag ryser av välbehag och han pussar försiktigt min hals. Med ett leende vänder jag mig mot honom och våra ansikte förs närmre varandra.

 "Cody! Come inside, we need to talk!" ropar hans mamma inifrån och jag backar snabbt.

 "I'm coming, mother!" ropar han och skojar till det lite när han säger mother istället för mum.

 "Well... I see you tomorrow?" säger jag och vi börjar gå upp på stranden igen.

 "Yeah, I'll come and get you for breakfast" ler han och kramar mig innan han joggar mot huset där hans mamma väntar.

Jag suckar lyckligt och går upp på verandan och in i gästhuset. Josh sitter på sin säng med datorn framför sig.

 "I saw you. You really like him, don't you" ler han med blicken på datorn.

 "Stop it" flinar jag och slänger mig på mage på min mjuka säng. "Yes, I do" ler jag för mig själv och snurrar runt så jag har blicken i taket. Jag gillar honom verkligen...


Cody


 "What's up?" ler jag och slår mig ner framför mamma vid köksbordet.

 "Just because I know how Thomas can be, I'll let them live in the guesthouse, but sometime, they have to move out" säger hon allvarligt och jag sänker blicken.

 "They maybe can go back to their mother later" säger jag och hon nickar.

 "Talk to them tomorrow and ask them how they want to do" ler hon och reser på sig. "I'll go to bed now. Good night darling" säger hon, pussar min panna och går mot trappan.

 "Good night mum!"

När jag kollat att alla dörrar är låsta går jag upp till badrummet och gör mig i ordning. Sedan går jag till mitt rum och lägger mig i sängen. Jag somnar efter en halvtimme med Ella Smith i tankarna...


Ella


 "Rise and shine!!"

Jag slår sakta upp ögonen och ser Cody hoppa i min säng. Med en grymt slänger jag en kudde på honom och han skrattar.

 "Who let the monster in?" grymtar jag och Josh skrattar.

 "Well, who lives with you in this house?"

 "You're the devil" säger jag och pekar på Cody. "And you're the devil's son" fortsätter jag och flyttar pekfingret till Josh.

 "I love you too, sister" flinar Josh och Cody ler.

 "The breakfast is served inside" ler han och drar upp mig.

 "I have to change first, so... I'll be there soon" ler jag och han nickar.

Cody försvinner ut och jag och Josh gör oss i ordning. Med en blick på vädret konstaterar jag att det är riktigt varmt. Så jag drar på mig ett par ljusa, korta jeansshorts med ett brunt, tjockt skärp och en vit shorta. Jag sminkar mig med lite foundation, puder och mascara för att sedan borsta mitt långa hår.

 "Are you done yet?!" ropar Josh från hallen, då jag står i badrummet.

 "Yeah, coming!" ropar jag och går ut till honom.

Jag kliver i mina bruna gladiatorskor och vi går tillsammans fram till Codys hus. Precis när vi ska knacka på öppnar Cody.

 "You don't need to knock" flinar han och kramar mig och gör ett handslag med Josh.

Han leder oss till köket och vi tar mat. Eller, jag tar bara lite juice och ett äpple eftersom jag inte har någon aptit på morgonen. Ute på verandan sitter Codys mamma och pappa som ler snällt mot oss.

 "Hello there! I'm Codys mother, Angie" ler hans mamma och kramar oss.

 "Hi! I'm Josh and this is my little sister Ella" ler Josh och Codys pappa kommer fram till oss.

 "I'm Brad, nice to meet you" ler han och kramar mig men skakar hand med Josh.

 "Where is Alli and Tom?" frågar Cody som kommer ut efter oss.

 "Oh, Alli went early to meet her friend from school and Tom is still asleep, I think" säger Angie och jag och Josh slår oss ner vid bordet på verandan.

Cody sätter sig bredvid mig och ler mot mig. Med ett leende ser jag på honom och tar en tugga på mitt äpple.


Cody


Hennes leende sken i solen och hon såg ut som en ängel. Hon är en ängel. En fallen ängel. Som förlorat sina vingar. Ett leende som dödar, ögon som skimmrar och en kropp som distraherar. Hon kan lura killar till döden. Vem som helst skulle bli förtrollad av henne.

 "Oh, Brooke called when you woke Josh and Ella up. She wanted you to call back" ler mamma och Ella ser förvirrat på mig och sedan mamma.

 "I'll call her later" mumlar jag och sväljer hårt.

Brooke... Hennes har jag helt glömt bort...

**************************************************
********


I'm back on track!!! Yaay! Vem är Brooke...? KOMMENTERA FÖR MERA! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:35

Vi står nu på flyplatsen och säger hejdå till Josh, Emily och Leah.  "We're gonna miss you guys so much!" säger Leah och kramar om mig och efter det gör också Emily det. Josh kramar hårt om mig och viskar i mitt öra:  "Just be careful and don't d...

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:32

Vill bara säga att man måste läsa förra novellen för att först den här och nästa. För att fjärde novellen kommer alla huvudpersonerna i novellerna (förutom Nicole som tyvärr är död) att träffa varandra. Bara så att ni vet det! x ...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:46

Jag springer snabbt till hennes hus där jag ser henne sitta ute med en annan kille och myser. Bitch. När dem ser oss slutar de direkt upp med vad de än gör och tittar på mig. Killen hat svart hår och bruna ögon och flinar lite åt mig. Medans Olivia...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:36

Hej det är Rim som skriver! Vill bara först be jätte mycket om ursäkt att vi inte har skrivit på typ en månad. Men jag vill också berätta att vi ska typ avsluta den här novellen snart, bara så att ni vet det! Jätte glad att ni fortfarande går in på b...

Av Rim&Wilma - 25 augusti 2012 13:31

Asså vi är jätte ledsna för att vi inte har skrivit på JÄTTE länge men varken jag eller Wilma vet riktigt hur vi ska fortsätta och båda har ju sina andra bloggar att ta hand om. Och nu när skolan har börjat så vet vi inte hur vi ska göra med bloggen....

Google Translate

Presentation


Hej hej!
Vi är två tjejer på 13 år som heter Rim och Wilma. Vi kommer skriva om olika artister som Jaden Smith, One Direction, Justin Bieber och Cody Simpson.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards