writingsouls

Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Kapitel 7 (Wilma)

Av Rim&Wilma - 5 juli 2012 22:05

Ella


 "So... Who is Brooke?" frågar jag när jag och Cody sitter på stranden.

 "Ehm... Just, a friend of mine" säger han nervöst och jag ser på honom.

 "You're lying" säger jag lugnt och han ser på mig.

 "No, why would I?" säger han och jag suckar.

 "Cody, I'll ask you again and this time, I want an honestly answer: who is Brooke?" frågar jag igen och han suckar.

 "We had a thing going on a while ago, before you and Josh came here" säger han och jag nickar lite.

 "Do you like her?" frågar jag stelt och ser ut över horisonten.

 "She's nice" säger han avvikande och jag nickar lite.

Min blick söker efter Josh, men jag hittar honom inte. Så jag tar upp mobilen och ringer honom. Efter några signaler svarar han.

 "Ella? What's up?" svarar han och skrattar lite.

 "Where are you?" frågar jag och Cody ser lite på mig.

 "Oh, sorry! I forgot to tell you! I'm with Olivia" jag suckar lättat.

 "Josh, you can't do like that. Not anymore. From now you have to tell me when you're going somewhere BEFORE I call you and ask after you" säger jag strängt och han skrattar lite.

 "I'm the old one here" skrattar han.

 "Yeah, so I wouldn't have to look after you!" fräser jag och lägger på.

 "Is everything okey?" frågar Cody försiktigt.

 "Yes, everything is fine" suckar jag.

Jag lägger mig ner på min handduk och sluter ögonen. Solen steker på min kropp. Jag fixar till min vita bikini lite innan jag suckar lite. Cody sitter fortfarande upp och ser ut över vattnet. Plötsligt ringer hans mobil. Han tar upp den och svarar.

 "Brooke! Hi!" säger han och jag stelnar till, men lyssnar. "I'm sorry, I forgot it" säger han efter ett tag. Han är tyst en stund och ett leende kryper fram på hans läppar. "Aww! I miss you too!" ler han och jag stelnar till lite.


Cody


 "So... Can I come over now?" frågar Brooke.

 "Ehm... I'm actually with a friend" säger jag.

 "Tonight then? On a date" säger hon och jag hör att hon ler.

 "A date? Uhm... Yeah, sure"

 "Okey! Good! Can you pick me up at six?"

 "Yeah sure"

 "Okey, good! Love you!"

 "Love you too" säger jag tveksamt och lägger på.

Ella reser sig upp och går med raska steg mot gästhuset.

 "Ella! Wait!" ropar jag och springer efter henne.

 "Why are you acting like you actually like me when you love another girl?!" fräser hon och jag ser sorgset på henne.

 "She said Love you, what could I do?!" säger jag och hon stannar och vänder sig om.

 "Do you know what LOVE means?" väser hon och jag suckar.

 "Of course I do!"

 "Apparently not! That word is nothing you can go around and say to people and think that 'oh, that was nothing, they'll get over it' because they just starting to think that you actually love them! And in the end it's them who get hurt!" ryter hon och springer mot gästhuset.

Jag suckar frustrerat och sparkar i sanden. Vad har jag gjort?!


Ella


Tårarna börjar rinna och jag slänger igen dörren till gästhuset. Jag slänger mig på sängen och gråter högt. Snörvlar. Snyftar. Gråter. Hulkar.

 "Ella? What's wrong?!"

Jag ser upp och möter min brors blick. Han går emot mig och jag slänger mig i hans famn. Han tar emot mig och jag lägger benen runt hans midja. Jag gråter ut mot hans hals och han stryker mig över ryggen. Jag känner hans fingrar genom mitt hår och snyftar.

 "What's wrong?" viskar han.

 "Cody..." gråter jag och han spänner hela kroppen.

 "What did he do?" frågar han stelt.

 "He doesn't even like me because he love another girl" gråter jag och han släpper ner mig på sängen.

Han rusar ut ur huset och ner på stranden. Snabbt ställer jag mig på verandan och ser Josh putta till Cody.

 "You promised me to not hurt her!" hör jag honom ryta.

 "Calm down" säger Cody lugnt och Josh puttar till honom igen.

 "You promised!!" skriker Josh och puttar ner honom i sanden.

 "Josh! Stop it! He is not woth it!" skriker jag och hoppar ner i sanden.

Jag springer fram till Josh och tar tag i hans arm, sedan drar jag honom mot gästhuset. Jag slänger en snabb blick bak på Cody och ser honom sitta i sanden med ansiktet i händerna. Men jag bryr mig inte. Han gjorde fel. Jag vart sårad. När vi kommer in till gästhuset suckar jag lite.

 "Josh, maybe we should go back to Sydney?  I mean, it will be weird to live here after this" säger jag och han suckar lite.

 "But we have no place to live there" säger han.

 "I can sleep over at Emilys place, or Leahs. Then we can search for an apartment" säger jag och han ler lite.

 "But I don't want to leave. Not yet. I've just met Olivia and I really love her" säger han och jag suckar lite.

 "Then I'll move back to Sydney" säger jag och börjar packa min resväska.

 "Ella, please..."

 "No, Josh!" avbryter jag. "I'll move there, you can't change that" säger jag allvarligt och lägger ner min tandborste och sminkväska i resväskan.

Han suckar lite och sjunker ner på sängen medan jag går runt och packar ihop mina saker. Snart är jag klar och stänger resväskan.

 "Bye" säger jag och ställer resväskan vid dörren.

 "Promise to call me" säger han och kramar mig hårt.

 "I promise" viskar jag och känner en tår rinna nerför kinden. "I'll miss you" ler jag sorgset och tar ett steg ifrån honom.

 "I'll miss you too"

Jag tar min resväska, vinkar lite och går ut. När jag stängt dörren stannar jag. Tänker lite. Men ringer en taxi som kommer snabbt. Jag sätter mig och vi åker mot tågstationen. Med huvudet lutat mot rutan ser jag hur regnet sakta börjat droppa ner från himlen.

-------------------------------------------------------------------------


Kommentera på nu!!

Som ni kanske vet är Rim bortrest och jag(Wilma) har ansvaret för bloggen! Nu är det riktigt kul att skriva, så jag kommer fortsätta på nästa kapitel NU! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:35

Vi står nu på flyplatsen och säger hejdå till Josh, Emily och Leah.  "We're gonna miss you guys so much!" säger Leah och kramar om mig och efter det gör också Emily det. Josh kramar hårt om mig och viskar i mitt öra:  "Just be careful and don't d...

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:32

Vill bara säga att man måste läsa förra novellen för att först den här och nästa. För att fjärde novellen kommer alla huvudpersonerna i novellerna (förutom Nicole som tyvärr är död) att träffa varandra. Bara så att ni vet det! x ...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:46

Jag springer snabbt till hennes hus där jag ser henne sitta ute med en annan kille och myser. Bitch. När dem ser oss slutar de direkt upp med vad de än gör och tittar på mig. Killen hat svart hår och bruna ögon och flinar lite åt mig. Medans Olivia...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:36

Hej det är Rim som skriver! Vill bara först be jätte mycket om ursäkt att vi inte har skrivit på typ en månad. Men jag vill också berätta att vi ska typ avsluta den här novellen snart, bara så att ni vet det! Jätte glad att ni fortfarande går in på b...

Av Rim&Wilma - 25 augusti 2012 13:31

Asså vi är jätte ledsna för att vi inte har skrivit på JÄTTE länge men varken jag eller Wilma vet riktigt hur vi ska fortsätta och båda har ju sina andra bloggar att ta hand om. Och nu när skolan har börjat så vet vi inte hur vi ska göra med bloggen....

Google Translate

Presentation


Hej hej!
Vi är två tjejer på 13 år som heter Rim och Wilma. Vi kommer skriva om olika artister som Jaden Smith, One Direction, Justin Bieber och Cody Simpson.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards