writingsouls

Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Kapitel 4 (Båda)

Av Rim&Wilma - 21 juni 2012 19:00

 "Thanks for today, Cody" ler jag när vi återigen står utanför pappas hus.

 "Anytime" säger han och jag ler mot honom innan jag går emot dörren till gästhuset. "Wait!" ropar han och jag stannar och vänder mig om. Han springer emot mig och ler ursäktande. "Can I get your number?"

 "Sure" fnissar jag och tar hans iPhone för att skriva in mitt nummer medan han tar min.

Han ger mig en snabb kram innan han går emot huset bredvid. Medan jag biter mig i läppen går jag in till gästhuset och släpper alla påsar. Jag ler och sjunker ner emot dörren. Vänta... varför ler jag? Är det på grund av Cody? Jag känner honom ju knappt! Och han är känd! Han har ju tusentals andra tjejer runt sig hela tiden, varför välja just mig?

Jag drar på mig min One Piece med leopardmönster och sätter upp håret i en bulle på huvudet. I byrån hittar jag mina kära, rosa mysstrumpor som jag drar på mig. Så sköna!

Jag går till badrummet och ser på mig själv i spegeln för att sedan ta bort sminket. När jag gjort det sätter jag händerna på bänken och möter min egen blick i spegeln. Dom blänker i ljuset från lampan. Eftersom klockan är halv sex har det börjat bli lite kallt ute, men jag går ändå ner till bryggan. Solen hänger lågt på himlen och det blåser lite. Små, små vågor rör sig över det blåa havet och jag hör ljudet när de slår upp mot stranden.

Jag tar upp mobilen och ringer Leah. Två signaler, tre, fyra...

 "ELLAAAA!!" skriker hon och jag ler sorgset.

 "Hi Leah" ler jag och tårarna stiger när jag hör hennes röst igen.

 "How is everything in Gold Coast? We miss you!"

 "It's... Good. I miss you too!!" säger jag hest och en tår lämnar mitt öga.

 "How is it going with your father?"

 "Pretty good... I guess" säger jag och snyftar.

 "Are you crying honey?" frågar hon oroligt.

 "I just miss you guys so much!!" gråter jag och hon snyftar.

 "Now you made me cry as well" snyftar hon och jag skrattar till glädjelöst.

 "You have to visit me soon" snyftar jag.

 "Yeah, we really need too!"

 "Ella!! The dinner is ready!!" ropar pappa från huset.

 "I gotta go, the dinner is ready, but I'll see you soon, right?" snörvlar jag och reser på mig.

 "Of course, honey. Bye!"

 "Love you, bye"

Jag börjar gå mot huset och torkar av fötterna snabbt innan jag slår mig ner vid köksbordet. Josh kommer ifrån sitt rum och pappa ställer fram maten.

 "So, what are you going to do tomorrow then?" frågar pappa när vi sitter ner igen.

 "I met this girl, Olivia, and I'm going to meet her tomorrow again" säger Josh med ett litet leende.

 "Oh, Josh got a new girlfriend!!" retas jag och puttar honom i sidan.

 "Maybe..." säger han generat.

 "Are you already together?!" utbrister pappa förvånat.

 "No! No, but we're dating" ler han och jag ger honom en high-five.

Vi skrattar och fortsätter äta. När jag är klar stoppar jag in disken i diskmaskinen och går till gästhuset. Jag slår på datorn och loggar in på Skype. Ingen rolig är inne, så jag loggar ut igen och lägger mig i sängen. Jag plockar fram mitt block med låttexter och fortsätter skriva på låten jag skrev i bilen. Snabbt döper jag den till Dream. När jag är klar med den finslipar jag den för att sedan borsta tänderna, byta om och lägga mig i sängen. Snabbt sätter jag i laddningen till min mobil. Plötsligt plingade den till och jag kollade. HotCodyS. Med ett flin öppnar jag SMS:et.

"Hello Ella! It's Cody, if you didn't know... Anyway, do you want to do something tomorrow? Chill at the beach maybe? XxCody" Jag ler och knappar in ett svart.

"Hey Cody! Yeah, that sounds fun! On the beach one o'clock? XxElla"

Han svarar med ett kort okej och jag somnar snabbt i den mjuka sängen.


Cody


När jag vaknar morgonen därpå ler jag stort och reser mig snabbt upp och tittar på klockan: 1:35 pm! Fan, jag har försovit mig!

Jag tar snabbt på mig ett par byxor när jag hör hur någon knackar på dörren. Jag öppnar snabbt och ser Ella i dörröppningen.

 "Just woke up?" flinar hon och tittar på mig från topp till tå. Jag har inte fixat håret och det ända som är bra är att jag har byxor på mig men ingen tröja, inte för att jag skäms eller nåt.

 "Yeah" ler jag tillbaka. Jag säger åt henne att komma in och hon sätter sig försiktigt i min fotölj och iaktar mig när jag fixar mig.

 "Done?" frågar hon efter en stund

 "Yes!" säger jag och vi går ut ur huset och sätter oss på den vita stranden och tittar ut på det klarblåa havet.


Ella


 "It's beautiful" säger jag och Cody ler mot mig.

 "Yes indeed" säger Cody och jag biter mig hårt i läppen.
Mer säger vi inte på ett tag tills Cody reser sig upp och sträcker fram handen till mig. Jag tar tag i den och vi börjar gå hand i hand vid strandkanten.
 "So are you really gonna stay here all summer?" frågar han efter en stund

 "Yes, but it's gonna be boring witout anny of my friends"

 "Well that must be boring to be here in 10 weeks without friends"

 "Yes but how long do you have vacation? I mean you are famous" säger jag och han stannar upp och tittar ner i sanden.

 "Well I have vacation in 2 weeks and then I will have a worldtour the rest of the weeks" säger han och jag tittar sorgset på honom.

 "Oh okay" säger jag och släpper hans hand och börjar springa till huset. Vafan trodde jag på?! Att han hade ledigt i 10 veckor och att han skulle spendera dem med mig?!Ha, vilken livlig fanatsi jag har!

 "Ella wait!" hör jag Cody ropaa bakom mig. Jag vänder mig snabbt om och känner tårarna tränga sig genom ögonen.

 "What do you want Cody?!" fäser jag.

 "Why did you run away?"

 "Why should I when you are going in 2 weeks and I will never see you again?!"

 "Do you thinks this is fun for me?! I am always gone and I don't have time to be with my family! If it wasn't for you I would be with them all the time!" skriker han och det känns som någon hugger mig i hjärtat med en kniv.

 "Then don't be with me! I acctually don't care if you are with your family or not! Just go and leave me alone!" skriker jag och han börjar gå åt andra hållet.

 "Gladly!" hör jag honom skrika innan jag smäller dörren till det stora huset igen.

Jag går in till köket där det är helt tomt, jag ser snabbt på klockan: 3:30 pm

Har jag varit borta så länge?!

Jag hör några skratt från Joshs rum och går försiktigt upp dit.

 "I love you" hör jag Josh säga till någon och jag tittar in genom kikhålet men tittar snabbt bort ch springer ut ur huset.

 Undra vad pappa säger när hans favoritson har legat med en tjej han träffade igår.Tänker jag och flinar lite men jag skakar snabbt bort mig den känslan. Varför ska jag berätta det? Det är inte precis schyst!

Jag tittar snabbt på skärmen till min iPhone och ser ett meddelande från han, Cody.

 "Hey I'm sorry for what happend. I really like you (as a friend) and I don't want this to end like this. So what do you say, can we forgive eachother and have dinner tomorrow? xxCody" jag ler lite och knappar in ett svar.

 "Of course I can! But just if you pay ;) xxElla"

 "Sure! I come and get you at 7:30 pm :D C'ya xxCody" skriver han och jag svarar okej sen är våran konversation slut.

Den där killen är ju bara för söt!

**************************************************
***********

Har inget speciellt att säga men nu är Wilma i båten så jag ska

göra mitt bästa! Kommentera xx

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:35

Vi står nu på flyplatsen och säger hejdå till Josh, Emily och Leah.  "We're gonna miss you guys so much!" säger Leah och kramar om mig och efter det gör också Emily det. Josh kramar hårt om mig och viskar i mitt öra:  "Just be careful and don't d...

Av Rim&Wilma - 2 september 2012 14:32

Vill bara säga att man måste läsa förra novellen för att först den här och nästa. För att fjärde novellen kommer alla huvudpersonerna i novellerna (förutom Nicole som tyvärr är död) att träffa varandra. Bara så att ni vet det! x ...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:46

Jag springer snabbt till hennes hus där jag ser henne sitta ute med en annan kille och myser. Bitch. När dem ser oss slutar de direkt upp med vad de än gör och tittar på mig. Killen hat svart hår och bruna ögon och flinar lite åt mig. Medans Olivia...

Av Rim&Wilma - 1 september 2012 20:36

Hej det är Rim som skriver! Vill bara först be jätte mycket om ursäkt att vi inte har skrivit på typ en månad. Men jag vill också berätta att vi ska typ avsluta den här novellen snart, bara så att ni vet det! Jätte glad att ni fortfarande går in på b...

Av Rim&Wilma - 25 augusti 2012 13:31

Asså vi är jätte ledsna för att vi inte har skrivit på JÄTTE länge men varken jag eller Wilma vet riktigt hur vi ska fortsätta och båda har ju sina andra bloggar att ta hand om. Och nu när skolan har börjat så vet vi inte hur vi ska göra med bloggen....

Google Translate

Presentation


Hej hej!
Vi är två tjejer på 13 år som heter Rim och Wilma. Vi kommer skriva om olika artister som Jaden Smith, One Direction, Justin Bieber och Cody Simpson.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards